منیزیم چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

منیزیم چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

منیزیم

منیزیم یکی از هفت ماکرومینرال‌هاست که برای سلامتی بدن لازم و ضروری‌اند. بدن انسان تقریبا حاوی ۲۰ الی ۲۸ میلی گرم از منیزیم است. بیش از ۵۰ درصد منیزیم در سیستم اسکلت بدن ذخیره شده و بقیه آن در ماهیچه‌ها، بافت‌های نرم و مایعات بدن یافت می‌شود. منیزیم نقش بسیار مهمی در بیش از ۳۰۰ واکنش آنزیمی بازی می‌کند. منیزیم در انتقال و فعالیت عصبی و آرامش عضلات نقش دارد. کمبود منیزیم ، به ویژه در جمعیت مسن‌تر رایج است و بامقاومت به انسولین ، سندروم متابولیک ، بیماری عروق کرونر قلبی و مرتبط می‌باشد.

مزایای منیزیم برای سلامتی:

  1. سلامت استخوان‌ها:

منیزیم برای تشکیل استخوان‌ها مهم است زیرا باعث جذب کلسیم بیشتر می‌شود. این ماده نقش مهمی در فعالسازی در کلیه‌ها بازی می‌کند(این ویتامین برای سلامت استخوان‌ها ضروری است).مصرف کافی منیزیم با چگالی بهتر استخوانی و بهبود تشکیل کریستال استخوان‌ها مرتبط است. همچنین مصرف منیزیم می‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان شود.

  1. دیابت:

منیزیم نقش بسیار مهمی در متابولیسم کربوهیدرات‌ها و گلوکز بازی می‌کند. بنابراین می‌تواند تاثیر خوبی بر روی داشته باشد.مطالعات مختلف نشان می‌دهد که رابطه معکوسی بین مصرف منیزیم و ابتلا به دیابت وجود دارد. با مصرف هر ۱۰۰ میلی گرم از منیزیم در روز امکان ابتلا به دیابت نوع دو تقریبا ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم مواد معدنی بهتر است از طریق مواد غذایی تامین شود. مطالعات بالینی نشان می‌دهد که با مصرف ۳۰۰ الی ۳۶۵ میلی گرم منیزیم در روز حساسیت به انسولین بهبود یافته است. محققان قادر بودند نشان دهند که مصرف پایین منیزیم منجر به حساسیت پایین به انسولین می‌شود.

  1. :

منیزیم برای سلامت عضلات همچون قلب موثر است. این ماده نقش مهمی در انتقال سیگنال‌های الکتریکی در بدن بازی می‌کند. مصرف مناسب منیزیم با کاهش خطر ابتلا به پرفشاری خون و تصلب شرایین مرتبط است. اخیرا مطالعات مختلف انجام شده نشان می‌دهد که مصرف کلسیم بدون مصرف منیزیم کافی ، می‌تواند خطر کلسیفیکاسیون شریان‌ها ، بیماری‌های قلبی عروقی و نیز سنگ کلیه را افزایش دهد.افرادی که منیزیم کافی مصرف می‌کنند معمولا ۵۸ درصد کمتر به کلسیفیکاسیون عروق کرونری مبتلا می‌شوند. همچنین مصرف مناسب منیزیم باعث کاهش ۳۵ درصدی ابتلا به کلسیفیکاسیون عروق شکمی‌ می‌شود. مصرف سریع منیزیم بعد از حملات قلبی می‌تواند خطر مرگ و میر را کاهش دهد. در برخی از موافع از این ماده به عنوان بخشی از فرآیند درمانی در نارسایی قلبی استفاده می شود.

  1. سندروم پیش از قاعدگی:

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سندروم پیش از قاعدگی، ممکن است با مصرف منیزیم بهتر شوند. برخی از نشانه‌های آن همچون نفخ، بی خوابی، ورم ساق پا، افزایش وزن و حساسیت به لمس پستان می‌تواند با مصرف مناسب منیزیم کاهش پیدا کند. منیزیمی که با ویتامین B6 همراه است اثر بهتری خواهد داشت.

نوشته اولین بار در پدیدار شد.

منیزیم چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

(image)

منیزیم یکی از هفت ماکرومینرال‌هاست که برای سلامتی بدن لازم و ضروری‌اند. بدن انسان تقریبا حاوی ۲۰ الی ۲۸ میلی گرم از منیزیم است. بیش از ۵۰ درصد منیزیم در سیستم اسکلت بدن ذخیره شده و بقیه آن در ماهیچه‌ها، بافت‌های نرم و مایعات بدن یافت می‌شود. منیزیم نقش بسیار مهمی در بیش از ۳۰۰ واکنش آنزیمی بازی می‌کند. منیزیم در انتقال و فعالیت عصبی و آرامش عضلات نقش دارد. کمبود منیزیم ، به ویژه در جمعیت مسن‌تر رایج است و بامقاومت به انسولین ، سندروم متابولیک ، بیماری عروق کرونر قلبی و مرتبط می‌باشد.

مزایای منیزیم برای سلامتی:

  1. سلامت استخوان‌ها:

منیزیم برای تشکیل استخوان‌ها مهم است زیرا باعث جذب کلسیم بیشتر می‌شود. این ماده نقش مهمی در فعالسازی در کلیه‌ها بازی می‌کند(این ویتامین برای سلامت استخوان‌ها ضروری است).مصرف کافی منیزیم با چگالی بهتر استخوانی و بهبود تشکیل کریستال استخوان‌ها مرتبط است. همچنین مصرف منیزیم می‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان شود.

  1. دیابت:

منیزیم نقش بسیار مهمی در متابولیسم کربوهیدرات‌ها و گلوکز بازی می‌کند. بنابراین می‌تواند تاثیر خوبی بر روی داشته باشد.مطالعات مختلف نشان می‌دهد که رابطه معکوسی بین مصرف منیزیم و ابتلا به دیابت وجود دارد. با مصرف هر ۱۰۰ میلی گرم از منیزیم در روز امکان ابتلا به دیابت نوع دو تقریبا ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم مواد معدنی بهتر است از طریق مواد غذایی تامین شود. مطالعات بالینی نشان می‌دهد که با مصرف ۳۰۰ الی ۳۶۵ میلی گرم منیزیم در روز حساسیت به انسولین بهبود یافته است. محققان قادر بودند نشان دهند که مصرف پایین منیزیم منجر به حساسیت پایین به انسولین می‌شود.

  1. :

منیزیم برای سلامت عضلات همچون قلب موثر است. این ماده نقش مهمی در انتقال سیگنال‌های الکتریکی در بدن بازی می‌کند. مصرف مناسب منیزیم با کاهش خطر ابتلا به پرفشاری خون و تصلب شرایین مرتبط است. اخیرا مطالعات مختلف انجام شده نشان می‌دهد که مصرف کلسیم بدون مصرف منیزیم کافی ، می‌تواند خطر کلسیفیکاسیون شریان‌ها ، بیماری‌های قلبی عروقی و نیز سنگ کلیه را افزایش دهد.افرادی که منیزیم کافی مصرف می‌کنند معمولا ۵۸ درصد کمتر به کلسیفیکاسیون عروق کرونری مبتلا می‌شوند. همچنین مصرف مناسب منیزیم باعث کاهش ۳۵ درصدی ابتلا به کلسیفیکاسیون عروق شکمی‌ می‌شود. مصرف سریع منیزیم بعد از حملات قلبی می‌تواند خطر مرگ و میر را کاهش دهد. در برخی از موافع از این ماده به عنوان بخشی از فرآیند درمانی در نارسایی قلبی استفاده می شود.

  1. سندروم پیش از قاعدگی:

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سندروم پیش از قاعدگی، ممکن است با مصرف منیزیم بهتر شوند. برخی از نشانه‌های آن همچون نفخ، بی خوابی، ورم ساق پا، افزایش وزن و حساسیت به لمس پستان می‌تواند با مصرف مناسب منیزیم کاهش پیدا کند. منیزیمی که با ویتامین B6 همراه است اثر بهتری خواهد داشت.

نوشته اولین بار در پدیدار شد.

منیزیم چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

فروش بک لینک

موسیقی

You may also enjoy...